Saturday, January 8, 2011

JAWATAN KOSONG LEPASAN SPM and ABOVE





lepas SPM memang rasa nak menjerit,betul tak? happy sangat,hidup sudah bebas la katakan. tapi jangan disalah erti, SPM is SPM. LIFE is LIFE.. banyak lagi perkara yang kita perlu hadapi di dunia luar tu. i sarankan u all ambil lesen kereta atau motor jika ada money. then pergi kerja untuk menimba pengalaman, jangan duduk dibawah ketiak mak jer! around 6 months untuk tunggu result keluar,macam-macam perkara u all boleh rancang. jangan sia-sia kan usia muda.


nak diringkaskan cerita, dalam bulan ini kira-kira 7 orang staff MPH Subang Parade nak resign. so kekosongan di MPH Subang Parade berada di kadar yang tinggi ye adik-adik. kerja di kedai buku ini senang sahaja, tak lah seteruk kerja di kedai makan yang macam orang gila tambah-tambah lagi lunch time, i dulu bekas setia pekerja restoran and hotel. im waiter. gaji di MPH lumayan. RM800. apa dia? tak lumayan? sedarlah sikit u all tu baru lepas SPM, result pun belum keluar lagi, jangan nak berharap dapat gaji mahal-mahal. haha.. RM800 is okey what? belum masuk over time.

first week u all akan dihantar pergi kursus marketing di MPH Mid Valley. kursus ini memang best, tak membosankan dan yang paling best boleh claim duit minyak. i claim sampai RM 46. padahal naik bus RM 4 je sehari. RM 4 x 5hari = RM 20.
cuti 2 hari seminggu, kalau u jadi cashier, u dapat extra money RM 100 lagi. ada klinik panel bagi mereka yang nak m.c. ramai artis, hari tu i lepak dengan yuna, dia cari peta, sempat juga kami bermain mata, ececeh. aaron Aziz pun ada dan sebagai nya. ada peruntukkan waktu solat, so don't worry okey kepada pak-pak ustaz. dapat diskaun jika beli buku dan alat tulis and etc-etc. not bad la kerja di MPH.

kita duduk di bandar ni tak perlu la memilih sangat dalam bab-bab kerja. asalkan halal dan berkat. sekarang saingan kuat, dimana ada kosong, cepat-cepat balun.

p/s; dapat gaji nanti jangan boros pula, bila masuk IPT, lagi banyak duit yang diperlukan. dan jangan lupa belanja penulis cokelet chokky ye!!

2 comments:

  1. salam.awak keje kat mph lagi ke skg ni?

    email me. has_aszwani@yahoo.com

    ReplyDelete
  2. hai boleh email suhaila_khairi@ymail.com . ada benda sikit nk tanya . tq

    ReplyDelete