Tuesday, November 9, 2010

jutawan muda amerika? yahudi?? facebook?? ape nie??? meh baca dulu... =)

Assalamualaikum kepada semua yang sudi baca artikel saya ini..

Apa khabar semua?. Sudah lama tidak contact you all…harap sihat sentiasa. Ok lah, saya tidak mahu membuangkan masa lagi,kita straight to the point ok..

Pagi tadi masa saya online sebentar,pergilah baca news kat yahoo tu hah. Tajuk dia ‘America’s Youngest Billionaires’. Tahu tak siapa dia?? Seorang lelaki muda Yahudi yang bernama Dustin Moskovitz, umur dia baru 26 tahun. Wow,seronok kan muda-muda lagi sudah menjadi billionaire. Bagaimana pula dia boleh jadi billionire? Inilah dia manusia yang mencipta FACEBOOK.. setiap kali kita masuk facebook,dia dapat commission. Secara tidak langsung,kita inilah yang membantu dia jadi billionaire kan?. Macam tidak percaya jer kita bantu Yahudi kan??



Apabila bercakap tentang Yahudi yang musuh nyata bagi umat Islam itu, mengikut sejarah Islam, Islam lebih kuat daripada Yahudi sehingga bangsa Yahudi ini meminta perlindungan daripada umat Islam. Tapi memang bangsa Yahudi ni dasar hati laknat, mereka tidak putus-putus memikirkan cara untuk menjatuhkan Islam. Yahudi ini memang motif utama mereka untuk menjajah dunia, mereka sanggup menghalalkan semua cara kotor untuk menakluk dunia. Setelah puas mereka berfikir,baru mereka tahu kekuatan umat Islam ini adalah pada keimanan kepada Allah. Selagi umat Islam beriman dan taat kepada Allah,tiada kuasa lain yang mampu menjatuhkan Islam…

Daripada situ mereka memikirkan cara untuk menjauhkan iman dan taat umat Islam kepada Allah. Bagaimana caranya?. Mereka membawa masuk dadah,video lucah,pakaian seksi dan pelbagai lagi yang boleh meruntuhkan Iman kita.. termasuklah FACEBOOk.. apasal pulak kau kaitkan dengan facebook pulak ni?? Hah begini, kadang-kadang kita maki- hamun orang di facebook, letak gambar-gambar yang seksi, mencerita tentang orang lain, menfitnah dan sebagainya. Kadang-kadang kita rasa benda ini dosa kecil je kan?? Walaupun sebenarnya dosa itu dosa besar… kalau dosa kecil sekali pun,tetap bahaya dan mampu menjatuhkan iman kita.. seperti Sabda Rasullullah ‘jika dosa kecil itu dihimpunkan kemudian diletakkan di atas manusia,nescaya manusia itu akan binasa’.. walaupun dosa kecil, ia tetap bahaya..



Semalam pergi ceramah agama di Universiti Islam Antarabangsa di Pahang, ustaz Azhar Idrus. ada penonton yang bertanyakan mengenai boleh tak perempuan meletakkan gambar di Internet.. ustaz itu cakap boleh dengan tujuan yang baik.. tapi seeloknya kalau nak letak gambar terutama di facebook, cukuplah hanya satu gambar sahaja, tidak menunjukkan aurat, dan cukuplah kecil sahaja gambar tu,tidak perlu letak yang gambar full muka kita.. cukuplah sekadar orang lain boleh cam itu adalah kita..



Yahudi mahu menjatuhkan kita dengan facebook? Dia fikir dia hebat sangat? Haha,mari kita menguatkan lagi iman kita dengan facebook ni. Tapi bagaimana??? Meh den bagi tahu, kita gunakan jer facebook ini, tapi kita ambil faedah daripadanya.. dengan facebook,kita eratkan hubungan silaturahim kita dengan rakan-rakan kita terutama rakan lama yang berjauhan.. kita hubungi saudara-mara kita bertanyakan khabar, kita berhubung dengan guru untuk bertanyakan pelajaran, kita gunakan facebook untuk menyebarkan agama.. saling ingat-mengingati antara satu sama lain, postkan kepada kawan-kawan jika ada event-event ilmiah.. bukan kah ini lebih bagus? Sekurang-kurangnya Yahudi billionaire tadi mesti menagis siang-malam sebab usaha dia nak jatuhkan Islam tidak berjaya.. percayalah… gunakan facebook demi kebaikan kita bersama, JANGAN SESEKALI KITA IKUT AGENDA YAHUDI ITU…





*** tulis artikel ni pun masa baru habis kelas… malas nak buka buku untuk keluarkan fakta.. sekurang-kurangnya ada bahan untuk dihantar kepada kawan-kawan saya… =)



Ikhlas,arif…



YANG BAIK ITU DARI ALLAH,YANG BURUK ITU DARI SAYA SENDIRI



Ada salah silap,tolong tunjukkan..saya budak baru belajar… hehhe…

>siapa yang ingin tahu benda baharu,tekan kuat² guna tetikus kat nuffnag kat atas tu< =)

No comments:

Post a Comment